نخستين کنسرسيوم صادرات سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي

احمد بالان در اين باره به خبرنگار ميراث آريا(CHTN)، گفت: برنامه ريزي براي تشکيل نخستين کنسرسيوم صادراتي صنايع‌دستي دستخوش تغييراتي شده است.

وي ادامه داد: عرصه سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي فرصت تازه‌اي را براي پيشبرد اهداف صنايع‌دستي کشور در اختيار فعالان و صنعتگران اين بخش قرار مي‌دهد.

مدير کل امور بازرگاني تصريح کرد: مبنا را در سال 90 بر گسترش فعاليت‌ها در اين عرصه گذاشته‌ايم و در نظر داريم عرصه براي صنعتگران و هنرمندان سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي بيش از پيش باز کنيم.

بالان افزود: راه اندازي کنسرسيوم صادرات صنايع‌‌دستي در سال جاري با رويکرد ايجاد مجموعه‌هاي اقتصادي و تجاري که به ارتقاء کيفي و کمي توليدات مي‌پردازند، دنبال شده است.

اين مقام مسوول با بيان اينکه کنسرسيوم‌هاي صادرات صنايع‌دستي نيز مجموعه‌اي از تشکل‌ها، سازمان‌هاي غير دولتي و انجمن‌هاي مردم نهاد فعال در اين بخش خواهد بود، گفت: اين کنسرسيوم‌ها نقش موثري در شناسايي بازارهاي هدف، سلايق مشتريان در بازار کشورهاي مختلف و نياز اين بازارها خواهد داشت.

وي بيان داشت: در همين راستا کلاس‌‌هاي آموزشي کنسرسيوم صنايع‌دستي و خوشه‌هاي صادراتي در استان‌هاي همدان، اصفهان و آذربايجان شرقي با همکاري سازمان توسعه تجارت و ادارات کل بازرگاني استان‌ها تا به حال برگزار شده است.

مدير کل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي اضافه کرد: به منظور توسعه فعاليت‌هاي صادراتي و حضور توليدات در نمايشگاه‌هاي خارجي، برنامه ريزي درخصوص برگزاري کلاس‌هاي آموزشي کنسرسيوم صادراتي در استان‌هاي کرمان ، فارس ، تهران و خراسان رضوي انجام شده است.


111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389121429